onsdag 3 juli 2013

Nya överlevnadsformler

Idag är jag inte fyndig, inte rolig, inte intellektuell, jag är merely, just, plaine Sus.

Våren flöt iväg lika snabbt som en vårflod och sommaren som såg ut att få en fin start, kom liksom av sig. Nu i början på juli, när dagarna åter blir kortare och de mörka timmarna fler, är det lätt att känna en viss förtvivlan – Var det så här sommaren 2013 skulle bli? Med tanke på de senaste årens eskalerande ångest över vinterrusk med snö och regn, kryper oron över hur nästa vintersäsong kommer bli. Jag vet att jag inte är ensam om att känna en viss panik över faktumet att åren går allt snabbare och vintrarna känns allt jobbigare, vi är många där ute som lider av vintereländet. Men det som oroar mig mest är att jag inte riktigt vet hur jag skall hantera detta.Någon som har ett förslag????

Det man kan göra är förstås att räkna upp bra dagar och bra saker som man gjort, lägga dessa på minnet och helt enkelt skippa i de övriga.Låter dock som dito fynd och minnen blir lite väl få…Nå väl det kommer väl förhoppningsvis några fina sommarveckor fram över som jag hinner terapeuta mig själv och hitta nya formler att överleva på och igenom. Tills dess lite bilder från... life by Sus

Från vår trädgårdsodling




Glad sommar önskar jag alla…. fota nu  inte allt du ser och gör för all leva genom  dina sociala medier utan lev här och nu låt minnena gro i din själ alldeles på egen hand….Fast viss är det lite svårt att låta bli…jag lever visst inte som jag lär…jag vet




Over and out from me to you


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar